مقالات

سنگ چشم ببر برای چه ماهی است؟

سنگ چشم ببر

کوارتز چاتویانت را باید همان سنگ معروف چشم ببر بدانیم که از زیبایی و درخشش خارق العاده ای برخوردار است. رگه های کریوسیدولیت موجود در این کانی باعث ایجاد رگه های درخشان چاتویانسی شده که علت نامگذاری آن به چشم ببر همین درخشش و تلالو چاتویانسی می باشد. براقی و درخشش بیش از حد این کانی در تراشی که می خورد بر اثر وجود لکه های اکسید آهن بوده که بر ارزش و زیبایی سنگ چشم ببر افزاوده است.

معرفی سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر در زمره ی سنگ های معدنی است که بیشتر ساختار وجودی آن بر اثر دی اکسید سیلیس شکل گرفته است ترکیب رنگی بین طلایی تا قهوه ای دارد. این سنگ را که مولکول های آن ساختاری سه گوش دارند، بیشتر در معادن آفریقای جنوبی می توان یافت. با این که در فرآیند تشکیل این سنگ در نهایت عناصر آهن و نمک سدیم آن به کلی از بین می روند، ولی رگه ها و اثراتی از این و عنصر در این کانی به جا می ماند که باعث تغییر رنگ شگفت انگیز آن شده و سنگ شناسان زرد رنگی را در این سنگ به همین دلیل می دانند.

خواص سنگ چشم ببر

در پژوهش ها و تحقیقاتی که در طول دوران ها و سال ها بر روی سنگ چشم ببر صورت گرفته و در کتب مختلف نگاشته شده است، انواعی از فایده ها برای به همراه داشتن سنگ چشم ببر ذکر شده است. سنگ چشم ببر از سنگ های معدنی است که سرشار از مواد و ترکیبات جالب در دورن خود بوده و در به همراه داشتن آن خواص گوناگونی نهفته است.

به تعادل رساندن چاکرای سوم و کاهش فعالیت آن از مهمترین خواصی است که می توان برای همراه داشتن این سنگ ذکر کرد. چاکرای سوم هر فردی را همان چاکرای خورشیدی او می دانند که محلی است برای پالایش بدن و انرژی ها و جریانات چاکراهای تحتاتی و فوقانی از آن در حال عبور می باشد. برقراری تعادل در این چاکرا از مهمترین ویژگی هایی است که در به همراه داشتن سنگ چشم ببر نهفته می دانند.

تسبیح چشم ببر

برای افرادی که دچار یاس و ترس و سرخوردگی هستند، همراه داشتن سنگ چشم ببر سرشار از خاصیت می باشد. این دسته از افراد با در دست داشتن انگشتری با نگین چشم ببر، و یا دستبند چشم ببر به تدریج نیروهای شجاعت و شهامت را در خود افزایش خواهند داد و با بالا رفتن سطح اعتماد به نفس و عزت نفس در آن ها، قدرت بیشتری در محافظت از خود پیدا می کنند.

طبیعت شناخته شده برای سنگ چشم ببر، گرمی است و برای کسانی که طبع سرد دارند مفید بوده و سطح انرژی را در اینان بالا می برد.

متولدین چه ماه هایی از سنگ چشم ببر استفاده کنند؟

علم نجوم و ستاره شناسان برای هر ماه و برج فلکی در آسمان، سنگی را نسبت داده اند که بی ارتباط با ماه و لحظه ی تولد افراد نیست. سنگ چشم ببر سنگ ماه تولد، ماه های خرداد، مرداد و شهریور معرفی شده است و متولدین این ماه ها می توانند بهره ی بسیار بیشتری نسبت به افراد دیگر از این سنگ ببرند.

متولدین خرداد و سنگ چشم ببر

خرداد ماهی ها می توانند برای کسب انرژی بیشتر و رهایی از خمودگی ذاتی بهاره از سنگ چشم ببر و خواصی که ذات این سنگ برای آن ها به همراه دارد، بهره ی بیشتری نسبت به سایرین ببرند.

رفع مشکلات قلبی عروقی از خواص سنگ چشم ببر برای متولدین خرداد محسوب می شود. همچنین اگر از آن دسته خرداد ماهی ها هستید که از درد مفاصل و آرتریت رنج می برید، گرمای وجودی سنگ چشم ببر در رفع روماتیسم و تسکین درد ناشی از آن بسیار مفید می باشد.

بهبود تنفس و تسکین آسم از فایده های همراه داشتن سنگ چشم ببر محسوب می شود. برای کسانی که به خصوص در هنگام خواب به خوبی تنفس نمی کنند و یا به هر دلیلی دچار تنگی نفس و گرفتگی در راه تنفس خود می شوند توصیه می شود سنگ چشم ببر به همراه داشته باشند.

دور ماندن و محفوظ ماندن از انرژی های منفی محیطی و همین طور رفع و دفع چشم زخم، از دیگر خواصی است که باید برای سنگ چشم ببر شمرد.

سنگ چشم ببر

متولدین مرداد و سنگ چشم ببر

متولدین مرداد ماه را به خورشید نسبت داده اند و گرمای وجودی آن ها را به دلیل نسبت تولد آن ها به خورشید دانسته اند. این دسته از افراد از سطح انرژی بالایی برخوردارند و برای آن ها سنگ چشم ببر را خاص ترین سنگ شمرده اند. همراه داشتن سنگ چشم ببر برای این دسته از افراد دارای خواص گوناگونی همچون برقراری تعادل در چاکراهای دوم و سوم، حفظ انرژی، جذب انرژی ها و امواج مثبت، ایجاد مانع بر سر راه ورود امواج منفی به بدن فرد، جذب ثروت کائنات و… می باشد. همچنین افراد متولد ماه مرداد با همراه داشتن سنگ چشم ببر و جواهرات سنگی که از این سنگ در ساخت آن ها استفاده شده است عملکرد بهتری در سیستم گوارش خود بخصوص کلیه ها خواهند داشت.

متولدین شهریور و سنگ چشم ببر

برای متولدین ماه شهریور یکی از سنگ های نسبت داده شده، سنگ چشم ببر است که به دلیل بهره مندی آن از مواد و عناصر معدنی و ترکیبات سیلیکاتی فواید بیشماری برای فرد متولد شهریور دارد. افراد متولد ماه شهریور با در دست داشتن سنگ چشم ببر می توانند به سطح بالایی از مثبت اندیشی و پرهیز از دریافت امواج منفی از محیط برسند. پاکسازی و سم زدایی از بدن، بهبود عملکرد اعضای داخلی بدن، درمان مشکلات بینایی و بهبود دید، بهبود اوضاع تمرکز به خصوص در شب های امتحان، کاهش خشم و بهبود خلق و خو، تنظیم چاکرای دوم و ایجاد تعادل در ترشح هورمون ها و… از مهمترین خاصیت هایی است که می توان برای سنگ چشم ببر برای متولدین ماه شهریور دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *