مقالات

تشخیص چوب پالوسانتو اصل

چوب پالوسانتو

“برسراگراوئولنس” ، نام درختی در مناطق جنگلی استوایی آمریکای جنوبی است که از تنه ی آن چوبی خوش عطر و بو با نام پالوسانتو یا “چوب مقدس” تهی می شود که از آن به عنوان نوعی عود درمانگر و آرامش بخش در مناسق بومی آمریکای جنوبی و همین طور امروزه در نقاط مختلف دنیا استفاده می کنند. در مناطق بومی آمریکای جنوبی که این نوع درخت می روید، بریدن و قطع کردن درخت و یا شاخه های درخت “برسراگراوئولنس” یک گناه نابخشودنی و جرمی غیر قابل گذشت است و هیچکس حق تعرض به این درخت را ندارد.

آشنایی با چوب پالوسانتو و ترکیبات موجود در آن

زمانی که این درخت به صورت طبیعی شاخه هایش کنده شوند و بر زمین بیفتند و یا به هر دلیلی درخت از ریشه درآید و بر زمین بیفتد بومیان اجازه می دهند که به مدت حداکثر پنج سال به همین حال باشد. پس از گذشت این مدت زمان بر درخت افتاده، صمغی طلایی رنگ از آن به بیرون تراوش می شود که باعث ایجاد واکنش های شیمیایی با چوب درخت شده و مجموعا تشکیل یک چوب معطر و خوش بو و پر خاصیت را می دهد.

چوب پالوسانتو

کاربردهای ویژه ی چوب پالوسانتو

بومیان آمریکای جنوبی از عود پالوسانتو و سوزاندن چوب مقدس پالوسالنتو برای مقاصد گوناگونی استفاده می کنند. از نظر بومیان این مناطق و طب سنتی که در بین آن ها رواج دارد، چوب پالوسانتو دارای انواع خواص گوناگون برای درمان بیماری ها و تسکین دردها می باشد. این موضوع چند سالی است که مورد تحقیق و پژوهش نیز قرار گرفته است و پزشکان و محققان آزمایشگاهی در مورد چوب پالوسانتو و کاربردهای گوناگون آن به شواهد و نتایج جالب توجهی رسیده اند. چوب پالوسانتو نوعی رزین دارد که از رزین آن نیز استفاده های مخصوصی به عمل می آید.

همین طور باید گفت که بومیان روغنی از چوب پالوسانتو تهیه می کنند که در بخش های مختلف از آن استفاده می کنند و به نظر آن ها دارای خواص بسیار مفیدی و کاربردی می باشد. یکی از مهمترین خواص روغن چوب پالوسانتو همین تسکین دردها و بهبود بیماری ها بخصوص بیماری های روماتیسمی می باشد. همچنین از روغن پالوسانتو برای رفع سردرد های میگرنی و دردهای سینوزیتی می توان استفاده کرد. در صورتی که سردرد سینوزیتی بر اثر عفونت میکروبی داخل سینوس ها رخ داده باشد، روغن چوب پالوسانتو حاوی مواد آنتی میکروبیال است که با مالیدن آن روی گونه ها ومواضع سینوزیت در کنار تسکین درد آن به رفع عفونت نیز کمک می کند.

از سوزاندن چوب پالوسانتو بوی معطری در فضا می پیچد که دارای خواص آرامش بخشی و تاثیرگذاری مثبت بر روح و روان افراد می باشد. بر همین اساس از عود پالوسانتو در باشگاه های یوگا و مدیتیشن و در مراسمات دعا و نیایش بسیار استفاده می کنند.

برای کسانی که با مشکل عدم توانایی بر تمرکز مواجه هستند، چوب پالوسانتو و دود معطر ناشی از آن دارای خواص زیادی برای بهبود تفکر و تمرکز و زدودن افکار منفی است. افکار منفی و امواج منفی آسیب زننده از معضلات زندگی های شلوغ شهری امروزه محسوب می شوند. در سر کار، اتوبوس، مترو و یا در جمع های شلوغ گاهی با هجوم امواج و انرژی های منفی از هر سو مواجه می شویم. یکی از بهترین راهکارها برای دفع آسیب ناشی از این امواج و انرژی های منفی، استفاده از عود پالوسانتو در خانه و اتاق خواب است. به خصوص شب ها قبل از به خواب رفتن عود معطر پالوسانتو باعث می شود با آرامش و ریلکس شدن بدن به رختخواب برویم و افکار منفی را به راحتی از خودمان به دور ریخته و دفع نماییم.

چوب پالوسانتو

چگونه اصل یا تقلبی بودن پالوسانتو را تشخیص بدهیم؟

این روزها بازار چوب پالوسانتوی تقلبی داغ داغ است و برای شما باید مهم باشد که به هنگام خرید چوب پالوسانتو از اصل یا تقلبی بودن آن ها سر در بیاورید. روش های مختلفی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن چوب پالوسانتو وجود دارد. یکی از این روش ها این است که چند رشته ی باریک از چوب پالوسانتو را کنده و زیر بینی خود بگیرید. در صورتی که بوی معطر از چوب مشام شما را پر کرد می توانید به اصل بودن آن پی ببرید. هر چند که اغلب عطر پالوسانتو به هنگام سوختن و پس از سوختن متصاعد می شود و البته بوی پالوسانتوی واقعی را قبل از سوختن به سختی می توان تشخیص داد و باید خبره ی این کار باشید. چوب پالوسانتو بوی قوی دارد که به خاطر رزین موجود در آن است.

روش دیگر تشخیص پالوسانتوی اصل از تقلبی آن این است که آن را بسوزانید و بگذارید شعله خاموش شود. اگر پس از خاموش شدن شعله دود سیاه به دود سفید و متصاعد شونده تبدیل شد، این هم یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن چوب پالوسانتو شمرده می شود. در واقع پالوسانتو پس از سوختن، دارای یک دود سفید معطر است که از آن به صورت خطی بالا می رود و به فضای اطراف خود عطر دلنشینی می بخشد. در صورتی که دود همچنان سیاه باشد، این امر نشان دهنده این است که چوب مرغوب نیست یا تقلبی است و تنها روی آن را رزین کاری کرده اند.

نکته ی دیگر برای تشخیص چوب پالوسانتو اصل از نوع تقلبی آن این است که بهتر است پالوسانتوی خود را از مراکز و فروشگاه های معتبر و دارای اعتبار خریداری نمایید. خرید چوب پالوسانتو از هر مغازه و فروشگاهی می تواند به ضرر جیب شما تمام شود و هرگز شما را به چوب پالوسانتوی اصل و خواص واقعی آن نرساند. بنابراین بهتر این است که با جستجو و دقت، خرید چوب پالوسانتوی خود را از فروشگاه های معتبری نظیر ناماسته انجام دهید که تعهدات لازم را در برابر اعتماد شما به آن، رعایت کرده و اصیل ترین نوع چوب پالوسانتو را برای شما ارسال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *