مقالات

تشخیص سنگ چشم ببر اصل

سنگ چشم ببر

یکی از سنگ های معدنی زیبا که کاربرد بسیار زیادی در ساخت جواهرات سنگی گرانبها دارد و استفاده از آن در بین افراد، چه زن، چه مرد بسیار بسیار زیاد رایج است، سنگ چشم ببر است. ترکیب ساختار اصلی این سنگ را همان دی اکسید سیلیسیوم یا SiO2 تشکیل داده است که در واقع در زمره ی سنگ های دگرگونی به شمار می آید. در واقع بهتر این است که از سنگ زیبا و چشمگیر چشم ببر به عنوان یک نوع سنگ کوارتز با خاصیت چاتویانسی نام ببریم که درخشش چشمگیر این سنگ به دلیل همین خاصیت خیره کننده چاتویانسی آن است. این سنگ جزو سنگ های معدنی است که تلالو و تغییر رنگ های آن بین زرد طلایی تا قهوه ای قرمز رنگ متغیر می باشد.

ساختار کریوسیدولیت به کار رفته در این سنگ یک ساختار خاصی است که از ذرات آهن و نمک سدیم تشکیل شده است و باعث به وجود آمدن درخشندگی و لطافت ابریشم گونه ی این سنگ می شود. با اینکه با کامل شدن روند شکل گیری سنگ عناصر آهن و سدیم به طور کامل حل می شوند، اما رگه های درخشنده ی اکسید آهن هیدروژنه شده در ساختار کلی کریوسیدولیت سنگ چشم ببر باقی می ماند و باعث رخداد ویژه ی چاتویانسی در لحظه ی نگاه کردن به سنگ می شود که این همان ویژگی است که باعث گرانبها شدن و ارزشمند شدن سنگ چشم ببر می باشد. اگر می خواهید بدانید که سنگ چشم ببر برای متولدین چه ماه هایی تاثیرات بیشتری دارد حتما مقاله های سنگ چشم ببر برای چه ماهی است و سنگ های ماه تولد را مطالعه نمایید.

سنگ چشم ببر

خواص و ویژگی های سنگ چشم ببر

برای سنگ چشم ببر خواص و فایده های زیادی شمرده شده است. نکته ی مهم در مورد سنگ چشم ببر بهره گیری آن از خاصیت معروف چاتویانسی است که اغلب کارشناسان طب سنگ و سنگ شناسان بر این باورند که برای رفع مشکلات مربوط به دید و بینایی می توان از خواص چاتویانسی این سنگ بهره گرفت.

از دیگر خواص چشم ببر که تا به حال عنوان شده است این است که با در دست داشتن این سنگ به عنوان انگشتر یا یک دستبند زیبا می توان انرژی های منفی و اذیت کننده در محیط را از خود دفع کرد. این روزها در اطراف ما به دلیل وجود انواع وسایل الکترونیکی گیرنده یا فرستنده امواج میکرو و ماکرو، آسیب های جدی و گاه غیر قابل جبرانی به بدن و همین طور روح و روان وارد می شود که چون دیده نمی شوند، به راحتی در میان آن ها گذر می کنیم و مورد توجه قرار نمی دهیم. همراه داشتن سنگ هایی مثل سنگ چشم ببر می تواند به آسانی این امواج را منحرف کرده و مانع جذب آن توسط بدن شود. همچنین برای رفع چشم زخم و انرژی های منفی که از طرف افراد مسموم و بد انرژی ممکن است برسد، بهتر است که از جواهراتی که حاوی سنگ چشم ببر است استفاده کرد تا کمتر در معرض آسیب های این گونه افراد قرار بگیریم.

برای افرادی که اغلب در سر کار و یا در طول روز دچار افت و کاهش انرژی می شوند، همراه داشتن سنگ چشم ببر می تواند مانعی برای از دست دادن انرژی تلقی شود. استفاده از سنگ چشم ببر در تامین انرژی مورد نیاز برای انجام امور روزمره و همین طور کارهایی که نیازمند توجه و نمرکز بیشتر هستند مفید می باشد.

تاثیر سنگ چشم ببر در اعتماد به نفس

خیلی از افراد هستند که از کمبود اعتماد به نفس در خود شکایت دارند. نبود اعتماد به نفس بسیار آزار دهنده است و یک مانع جدید برای کسب موفقیت، ثروت و آرامش محسوب می شود. توصیه شده است که برای رفع این مشکل جدی، می توان در کنار دیگر آموزش های لازم، از سنگ چشم ببر نیز استفاده کرد. مطالعه، ارتباط با افراد مثبت و پر انرژی و پیشگیری از برخورد با آدم های مسموم که پمپاژ انرژی منفی به اطراف خود می کنند، در کنار همراه داشتن سنگ چشم ببر می تواند یکی از بهترین راهکارها برای کسب انرژی مثبت و بالا بردن سطح اعتماد به نفس به شمار بیاید.

برای افرادی که دوست دارند صاحب پول و ثروت بشوند، توصیه می شود در کنار تلاش و پشتکار و جدیت در کار و مطالعه، انگشتری حاوی سنگ چشم ببر همراه داشته باشند که نقش موثری در جذب ثروت کائنات برای افراد پر تلاش و خستگی ناپذیر دارد.

سنگ چشم ببر

چگونه سنگ چشم ببر اصل را تشخیص بدهیم؟

برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن سنگ چشم ببر روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به افراد در تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن کمک کند. این مهم است که زمانی که فرد اقدام به خرید سنگ چشم ببر می کند از اصل بودن آن به خاطر بهره مندی از خواص واقعی آن خبر داشته باشد. بنابراین بهتر است با مطالعه ی روش های تشخیص اصل بودن سنگ چشم ببر در زمان خرید مراقب شیادان باشید.

زمانی که سنگ چشم ببر را در مقابل نور بگیرید باید رگه های رنگی آن از یک رگه به رگه دیگر تغییر رنگ قابل ملاحظه ای بدهد که این در واقع همان خاصیت چاتویانسی قابل رویت سنگ چشم ببر است که در صورتی که وجود نداشته باشد باید به اصل بودن سنگ شک کنید.

یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن سنگ چشم ببر، بررسی تست خراش شیشه توسط آن است. اگر سنگ چشم ببر یک سنگ اصل و حقیقی کوارتز گونه باشد در صورتی که آن را روی شیشه بکشید به راحتی روی شیشه خراش و خط ایجاد می کند که این عمل در صورت اصل نبودن و تقلبی بودن، هرگز صورت نخواهد گرفت.

نگهداری سنگ چشم ببر اصل بسیار مهم است و به راحتی نمی توان آن را در معرض آب های حاوی کلر و مواد شیمیایی قرار داد. چون ترکیبات شیمیایی ساختار سنگ به راحتی دچار واکنش شیمیایی با مواد می شود و موجب خرابی و از دست دادن خواص خود می شود. بنابراین در صورتی که متوجه اصل بودن سنگ چشم ببر شدید باید از آن در برابر مواد شیمیایی، مواد شوینده و حرارت شدید بسیار محافظت و مراقبت به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *