مقالات

سنگ های ماه تولد

سنگ های ماه تولد

در طب سنگ برای هر فردی یک تا چند نوع سنگ که با ماه تولد او مرتبط است شناسایی شده است. این سنگ ها که اغلب معدنی و یا آذرین هستند دارای ترکیبات فوق العاده ای بوده و از خواص بی نظیری برای افراد برخوردار می باشند. بستگی بین فرد با یک سنگ به خصوص به روابط پیچیده ی ستارگان و علم نجوم برمی گردد که تنها عده ی به خصوصی از آن در دنیا آگاهی دارند و می توانند به خوبی از آن بهره بگیرند.

اما در این میان شیادانی هم به وفور و بیشتر از متخصصان این حوزه وجود دارند که با کمک گرفتن از جهل و ناآگاهی افراد دست به سودجویی های کلان در این زمینه زده و میزنند. بنابراین آشنایی و کسب علم در مورد اینکه اصلا سنگ ماه تولد چیست و چگونه می تواند به یک فرد کمک کند می تواند مهمترین گام در راستای پیشگیری از سودجویی سودجویان تلقی شود.

تاثیرات سنگ های ماه تولد

سنگ ها از طبیعی ترین منابع در کائنات شمرده می شوند که به راحتی قادر به جذب انرژی های منفی و مثبت بوده و تاثیرات شگرفی را هم بر محیط اطراف خود می گذارند. سنگ ها از خواص معدنی و شیمیایی خاصی در ساختار خود بهره برده اند و در جذب انرژی های کیهانی موثر عمل می کنند. سنگ ها بر حسب این که آذرین و آتشفشانی هستند و یا این که از نوع سنگ های معدنی به شمار می آیند هر یک به نوعی دارای خواص و فواید گوناگون برای بدن و سلامت جسم و روح می باشند.

شناخت ویژگی های شخصی فرد، ماهی که در آن به دنیا آمده و همین طور ویژگی های زیست محیطی او می تواند در انتخاب نوع سنگی که متناسب با ماه تولد او است به متخصص طب سنگ کمک کند. در واقع سنگ شناسان برای فردی متناسب با روز و ماه و سال و تولد او انواعی از سنگ ها و یا تنها یک نمونه از سنگ های موجود در دنیا را مشخص می کنند و به او نسبت می دهند. بر همین اساس، فرد می تواند با مراجعه به افراد دانا و آگاه در این زمینه، به نوع سنگ مخصوص به خودش پی ببرد و از خواص آن برای بهبود اوضاع جسمی و روحی خود بهره ی همیشگی ببرد.

سنگ های ماه تولد

آیا سنگ ماه تولد فایده ای برای فرد دارد؟

سنگ های ماه تولد متناسب با روحیات و شخصیت فرد هستند و دارای خواص متعددی برای او می باشند. سنگ های ماه تولد در انواع گوناگونی موجودند و هر کدام خواص و فایده های ویژه ی خودشان را برای افراد دارند. جذب انرژی های مثبت و منفی از کائنات، دفع استرس و رفع اضطراب، بهبود عملکرد دستگاه های درونی بدن، بهبود عملکرد ذهن و تقویت مغز و رفع بسیاری از بیماری ها و اختلالات روحی و جسمی از خواص سنگ های ماه تولد برای افراد به شمار می آید.

چه نوع سنگ هایی برای ماه های تولد وجود دارند؟

برای هر یک از ماه های سال، سنگ های خاصی شناسایی شده اند. این سنگ ها اعم از اینکه معدنی هستند یا آذرین، دارای خواص و انرژی های متعددی برای افراد می باشند. کارشناسان و جواهر شناسانی که در موسسه گوهرشناسی آمریکا موسوم به GIA مشغول به تحقیق و پژوهش بر روی انواع سنگ ها و رابطه ی آن ها با خصوصیات فیزیولوژی انسان ها می باشند بر این عقیده اند که اغلب برای هر فردی چندین نوع سنگ ماه تولد وجود دارد که فرد با توجه به خصوصیات خلق و خو و ویژگی های جسمانی که از آن برخوردار است و همچنین بر اساس نوع سلیقه ای که دارد می تواند یک انتخاب داشته باشد.

انواع سنگ های ماه های تولد

-سنگ های ماه فروردین:

برای ماه فروردین انواعی از سنگ های طبیعی و آذرین شناسایی شده اند. مهمترین سنگ هایی که برای این ماه و متولدین آن شناخته و معرفی شده اند الماس، گارنت، جاسپر، عقیق سیاه و… هستند که در جذب انرژی های مثبت مفید بوده و قادر به دفع امواج منفی استرس زا از فرد می باشند. برای کسب اطلاعات دقیقتر درباره سنگ های ماه تولد فروردین حتما مقاله سنگ ماه تولد فرودین را مطالعه نمایید.

سنگ الماس

-سنگ های ماه اردیبهشت:

آنتورین، زمرد، رز کوارتز، یاقوت کبود و… از جمله سنگ هایی هستند که برای متولدین ماه اردیبهشت معرفی شده اند و افرادی که در این ماه به دنیا آمده اند برای ساخت جواهرات سنگی خاص خود می توانند مشخصا از هر کدام از این سنگ ها استفاده کرده تا بتوانند به اوضاع جسمی و روحی و چاکراهای خود تعادل بهتری ببخشند. بعضی از این سنگ ها مثلا سنگ رز کوارتز جزو سنگ هفت چاکرا هستند.

سنگ زمرد

-سنگ های ماه خرداد:

متولدین ماه خرداد می توانند برای کسب انرژی بیشتر و بهره مندی از زندگی بهتر از سنگ های مخصوص متولدین این ماه نظیر چشم ببر، عقیق خزه ای، مروارید، سیترین و… بهره های مفیدی ببرند. دفع امواج منفی محیطی و ایجاد آرامش در فرد متولد خرداد یکی از خاص ترین فایده این سنگ ها به شمار می آید.

سنگ سیترین

-سنگ های ماه تیر:

جاسپر، یاقوت، یشم، حدید و… نمونه هایی از سنگ های مشخص شده برای متولدین ماه تیر محسوب می شوند. فرد با استفاده از هر کدام از این سنگ های زیبا به دلیل بهره مندی آن ها از املاح معدنی و نمک ها و ترکیبات شیمیایی خاص می تواند به بهبود کارآیی سیستم گوارشی و اعصاب خود کمک کند.

سنگ یاقوت

-سنگ های ماه مرداد:

زبرجد، رزکوارتز، کریستال رز کوارتز، سان استون، کهربا و… نمونه سنگ هایی هستند که متناسب با شرایط روحی و جسمی متولدین ماه گرم مرداد می باشند و افراد متولد این ماه با انتخاب هر کدام از این سنگ ها از خواص بیشمار نهفته در آن ها بهره خواهند برد.

سنگ زبرجد

-سنگ های ماه شهریور:

برای شهریور ماهی ها هم سنگ های زیادی هست که هر فردی که در این ماه به دنیا آمده باشد متناسب با شرایط زندگی و خلق و خویی که دارد و همچنین با توجه به طبع و ذاتی که برای او شناسایی شده است می تواند از میان سنگ هایی مثل عقیق قرمز، یاقوت کبود، عقیق خزه ای، کوارتز دودی، مون استون و… یک انتخاب آگاهانه ی پرفایده داشته باشد.

یاقوت کبود

-سنگ های ماه مهر:

ماه مهر برای متولدین این ماه مجموعه ای از سنگ های فیروزه، یشم، اوپال، آکوامارین، عقیق سلیمانی ، دلربا و… را به ارمغان آورده است که برای افراد متولد این ماه دارای خواص درخشانی همچون برطرف کننده ی اضطراب ناشی از امواج منفی، بهبود دهنده ی دردها و… می باشند.

سنگ اوپال

-سنگ های ماه آبان:

اگر متولد آبان ماه هستید و تا به امروز خبری از سنگ های ماه خود نداشتید بهتر است از میان سنگ های این ماه یعنی توپاز، زبرجد، فیروزه، سیترین، مون استون و… یک انتخاب مناسب داشته باشید تا بتوانید به خوبی انرژی های مثبت کیهانی را به سوی خود جذب کرده و موفقیت در زندگی را نصیب خود بفرمایید.

سنگ توپاز

-سنگ های ماه آذر:

برای آذر ماهی ها کلکسیونی از بهترین سنگ ها معرفی شده است که از میان آن ها لاجورد، عقیق سیاه، کهربا، مروارید و… بسیار خوش می درخشند. آذرماهی ها می توانند از خواص بسیار زیادی که این سنگ ها از نظر برخورداری از مواد و عناصر معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، آهن و… دارند بهره های بیشماری برای بهبود کارکرد اندام های داخلی بدن خود ببرند.

سنگ لاجورد

-سنگ های ماه دی:

اگر یک دی ماهی هستید بدانید بسیار خاص هستید و برای شما یک مجموعه ی کامل از سنگ های بی نظیر و منحصر به فرد آماده شده است که شامل گارنت، فیروزه، جاسپر، عقیق قرمز، یاقوت، زمرد و …می باشند. برای دی ماهی هایی که از روحیه های لطیف و خاص برخوردارند همراه داشتن سنگی که بتواند امواج های منفی و آزار دهنده ی پراکنده در محیط های اطراف را دور نماید بسیار مهم می باشد.

سنگ فیروزه

-سنگ ماه بهمن:

آمیتیست، لاجورد، کوارتز دودی، چشم ببر، کهربا، حدید و… نمونه هایی از سنگ هایی هستند که سنگ شناسان برای متولدین ماه بهمن شناسایی و معرفی کرده اند. ویژگی مشترک این سنگ ها املاح معدنی موجود در آن ها است که به نوعی دفع کننده ی میکروب ها و باکتری های بیماری زا بوده و در جذب امواج مثبت از محیط پیرامونی فرد متولد بهمن تاثیر گذار است.

سنگ آمیتیست

-سنگ های ماه اسفند:

برای یک فردی که در آخرین ماه سال به دنیا آمده است و به قولی اسفندماهی است بهترین گزاره ها شامل سنگ های مون استون، آکوامارین، الماس، فیروزه، کریستال کوارتز و… می باشند. این سنگ ها برای فردی که در اسفند به دنیا آمده است دارای خواص گوناگونی نظیر تنظیم تعادل چاکراها و بهبود خلق و خو و تنظیم کننده ی غدد درون ریز در ترشح هورمون ها محسوب می شوند. بنابراین اگر به عنوان یک اسفندماهی می خواهید یک انگشتر نگین دار یا یک دستبند سنگی تهیه کنید می توانید یک انتخاب آگاهانه با توجه به سنگ های ماه تواد خود داشته باشید.

سنگ آکوامارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *