مقالات

خواص سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر، از نوع سنگ های کوارتزی محسوب می شود که نحوه ی تشکیل آن براساس ترکیب آزبِست کروسیدولیت با رنگ آبی خاکستری می باشد. تجمع فیبرهای آهنی موج گونه در ترکیب این سنگ را سبب ایجاد چاتویانسی (انعکاس نور) در این سنگ دانسته اند. در واقع باید سنگ چشم ببر را از نوع سنگ های متافورمیک دانست که به دلیل راه راه های طلایی قهوه ای موجود در آن به راحتی قادر به ایجاد پدیده ی چاتویانسی (انعکاس چشم ببری نور) می باشد. سنگ چشم ببر بیشتر در آفریقای جنوبی و تایلند موجود است. با این حال در کشورهایی نظیر برمه، نامیبیا، استرالیا، چین و… نیز می توان نمونه های زیادی از این سنگ را پیدا کرد.

انواع گوناگون سنگ چشم ببر

تاکنون اشکال مختلفی از سنگ های چشم ببر یافت شده اند. شکل های گوناگون سنگ چشم ببر به مدل راه راه های آن، لایه ها و یا حتی الگوهای ساختاری عناصر موجود در آن مربوط می بشود. زمانی که از انواع گوناگون سنگ چشم ببر سخن می گوییم منظورمان رنگ های لایه لایه های آن، طرز لایه ها و ساختار خاص تشکیل دهنده ی آن می باشد. فرآیند جایگزینی نقش مهمی در تشکیل مول های گوناگون سنگ چشم ببر دارد. مهمترین چیزی که در تعیین رنگ سنگ چشم ببر دخالت دارد آهن اکسید و هیدروکسید کروسیدولیت است که در طی جایگزینی که در ساختار سنگ صورت می دهند رنگ سنگ چشم ببر را پدید می آورند.

سنگ چشم ببر

-سنگ چشم ببر طبیعی

ازمایش رنگ و میزان ماندگاری آن یکی از روش ها برای شناسایی سنگ چشم ببر طبیعی به شمار می آید. از طرفی دیگر سختی محاسبه شده برای سنگ چشم ببر طبیعی چیزی حدود شش و نیم تا 7 برآورد شده است. با چنین میزان سختی، سنگ چشم ببر طبیعی قادر است روی یک شیشه شیار ایجاد کند بدون آنکه هیچکونه شیاری روی خودش پدید بیاید. شناسایی ترکیب عنصری دی اکسید سیلیکون در شیارهای طلایی تا قهوه ای این سنگ است که از مهمترین روش های تشخیص سنگ چشم ببر طبیعی محسوب می شود. تعیین وزن مخصوص سنگ چشم ببر از راهکارهای اصولی برای شناسایی چشم ببر طبیعی معرفی شده است.

-سنگ چشم ببر قرمز

یکی دیگر از انواع سنگ چشم ببر، سنگ چشم ببر قرمز است که با حرارت دادن به این رنگ در می آید. در بازار این نوع سنگ چشم ببر را با نام سنگ چشم گاو نر می شناسند. در حرارت دادن سنگ چشم ببر و درست کردن چشم ببر قرمز یا همان چشم گاو نر، برای پیشگیری از وارد شدن شوک حرارتی، سنگ در یک کوره ی سرد گذاشته می شود. سبک خاص تراش دادن سنگ چشم ببر و استفاده از مواد شیمیایی نظیر اسیدهیدروکلریک و اسید اگزالیک در تغییر رنگ های سنگ چشم ببر نقش موثری داشته و باعث تبدیلات شیمیایی در این سنگ می شود و از آن سنگ چشم گاو نر را پدید می آورد که به نوبه ی خود بسایر زیبا است.

-چشم ببر ماتریکس

از دیگر انواع سنگ زیبای چشم ببر، سنگ چشم ببر ماتریکس است که با نام سنگ آهن ببری نیز شناخته میشود. این سنگ نوعی از سنگ های کوارتزی ذغال سنگی است که در میان ساختار آن رگه های اکسید آهن یافت شده است. در ساختار این نوع سنگ جاسپر قرمز و همین طور هماتیت نیز پیدا شده است. در واقع رگه های خاکستری رنگ موجود در این سنگ چشم ببر ماتریکس به همین هماتیت موجود در آن برمی گردد.

فایده استفاده از سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر از انواع سنگ های کانی گونه است که به دلیل وجود منابع غنی معدنی در آن از خواص گوناگونی برای جسم و روح انسان برخوردار است. سنگ شناسان و کارشناسان سنگ تراپ در استفاده و همراه داشتن سنگ چشم ببر خواص بسیار زیادی را شمرده اند از سنگ چشم ببر در ساخت جواهرات سنگی نیز استفاده می شود و شما به راحتی می توانید یک دستبند سنگی زنانه یا دستبند سنگی مردانه را که در آن سنگ چشم ببر به کار رفته با خود همراه داشته باشید. در زیر به نمونه هایی از خواص به کار بردن و همراه داشتن سنگ چشم ببر اشاره کرده ایم:

سنگ چشم ببر

خواص همراه داشتن چشم ببر

-بهبود و درمان اختلالات چشمی و عیوب انکساری از مهمترین خواص همراه داشتن سنگ های چشم ببر شمرده شده است. در حقیقت به خاطر وجود پدیده ی چاتویانسی در این سنگ، از انعکاس نوری که به وسیله ی آن ایجاد می شود می توان برای بهبود وضعیت دید در افراد دارای اختلالات چشمی استفاده کرد.

-برای رفع ترس و افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه ی شجاعت در افراد می توان روی پتانسیل موجود در این سنگ حساب کرد.

-سنگ چشم ببر دارای خواص زیادی برای درمان بیماری های روحی و روان تنی می باشد. در سنگ تراپی برای درمان بیمارانی که به اختلالات دو قطبی و مانیا مبتلا هستند استفاده های موثری می کنند.

-در صورتی که نیاز به تمرکز ذهن دارید و در این مورد با مشکلاتی روبرو هستید بهتر است روی سنگ چشم ببر حساب کنید. در واقع یکی از خواص همراه داشتن سنگ چشم ببر، افزایش قدرت تمرکز ذهن در افرادی است که در این مورد دچار ضعف هستند.

-از خواص سنگ چشم ببر، پاکسازی بدن و رفع سموم انباشت شده در بدن و در اعضایی نظیر کبد، ریه ها و کلیه ها می باشد.

-بالا بردن قوای جنسی در افرادی که از قدرت باروری کمی برخوردارند و دوست دارند بچه دار بشوند، از دیگر فواید استفاده و همراه داشتن سنگ چشم ببر به حساب می آید.

-برای کسانی که میل زیادی به جذب ثروت کائنات دارند و دوست دارند ثروتمند و پولدار بشوند، توصیه می شود دستبند یا گردنبند سنگ چشم ببر را همراه خود داشته باشند.

-سنگ چشم ببر قدرت زیادی برای دفع انرژی های منفی و سحر و جادو دارد و در صورتی که احساس می کنید از چشم بد اطرافیان و آدم های دور و بر در امان نیستید می توانید روی انرژی مثبت و امواج متصاعد شده از سنگ چشم ببر حساب کنید.

-برای بالا بردن میزان عشق و شور عاشقانه در میان خود و همسرتان، سنگ چشم ببر خواص زیادی دارد. از این سنگ برای افزایش دوست داشتن و انرژی های مثبت عاشقانه در زندگیتان بهره ببرید.

4 نظر در “خواص سنگ چشم ببر

  1. فرزاد افشار گفت:

    از عجایب خلقت خدای بزرگ
    انرژی موجود در سنگهاست
    هم زیبا هم پر از خاصیت

  2. بهنام منجزی گفت:

    ؟ عالی بود، سپاسگزارم

  3. Ghasem گفت:

    دمتان گرم از توضیحات جالبتان در رابطه با سنگ چشم 🐅 ببر

  4. محضیار مهربان گفت:

    درود بر همه طبیعت دوستان :
    من از توی رودخونه یکی پیدا کردم این سنگها شبیه تکه چوبی هستند که با(کیلر و نیم پلی استر) رنگ شده باشه بر خلاف اسمی که داره. این سنگ بخوبی قدرت جذب شما را به خودش داره.
    با اینکه شبیه چوبه تا سنگ، اما خوب دلبری ميکنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *