مقالات

سنگ ماه تولد خرداد

سنگ مروارید

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در ماه گرم خرداد به دنیا آمده اید باید بدانید در این نوشتار به شما، خصوصیات منحصر به فردتان و همین طور سنگ های درمانگر و پرخاصیت این ماه برای شما پرداخته ایم. پس امروز پای این مقاله بنشینید تا شما را با رمز و رموز سنگ هایی که به شما تعلق دارند و می توانند آرامش و ثروت و خوشبختی را برای شما به ارمغان بیاورند آشنا کنیم. بد نیست بدانید که یک متولد خرداد ماه انسان بسیار تنوع طلب و باهوشی است و بنابر طبعی که این ماه برای متولدینش دارد گرم مزاج و بهاری سرشت است.

خرداد ماهی ها با اینکه افراد زرنگی هستند ولی گاهی سربه هوا می باشند. در واقع سر به هوایی خرداد ماهی ها می تواند ناشی از دمدمی مزاجی و تنوع طلبی آن ها باشد. عشق به مطالعه را به راحتی می توانید در این دسته از افراد پیدا کنید. خرداد ماهی ها عاشق سنگ های زیبا و پر از اسرار طبیعی هستند و از هر فرصتی برای استفاده از جواهرات سنگی استفاده می کنند. بنابراین بد نیست آن ها را با سنگ های مخصوص اهالی متولد این ماه آشنا نماییم.

متولدین ماه خرداد و سنگ های مخصوص آن ها

سنگ شناسان و افرادی که در حوزه ی سنگ تراپی فعالیت دارند برای متولدین خرداد ماه، انواعی از سنگ های زیبا، پر انرژی و خیره کننده را شناسایی کرده اند. مروارید مهمترین سنگی است که به متولیدن این ماه اختصاص یافته است. همچنین زمرد، یاقوت سفید، مون استون، چشم ببر، الکساندریت، کریزوپراس، سیترین و سافایر سفید نمونه هایی از سنگ های ماه تولد خرداد به شمار می آیند. هر کدام از این سنگ ها به نوبه ی خود دارای خواص و ارزش های ویژه ای برای افراد مختلف و به خصوص برای متولدین ماه خرداد هستند.

-مروارید و فرد خرداد ماهی:

مروارید از سنگ های دریایی سخت و گرانبها است که از ورود یک ذره ی خارجی به داخل دو پوسته ی صدف شروع می شود و با ترکیب شدن کلسیت و کونچیولین موجود در صدف با آن ذره در نهایت یک در گرانبها به نام مروارید تشکیل می گردد. غالبا مروارید را به رنگ های سفید دیده ایم اما بهتر است بدانید این در ارزشمند در رنگ های دیگری نظیر زرد، صورتی و قهوه ای، سیاه، آبی و همین طور سبز نیز یافت می شود. سنگ شناسان برای همراه داشتن سنگ مروارید توسط یک فرد خرداد ماهی خواص و ثمرات بسیار جالب و متعددی را شمرده اند.

از جمله بهبود آثار بیماری های کلیوی و مجاری ادراری، بهبود بثورات جلدی نظیر خارش، قرمزی، جوش و انواع حساسیت ها و آلرژی های پوستی، بهبود حالت تهوع در افراد و همین طور رفع بوی بد دهان و… محسوب می شود. از طرفی فرد خرداد ماهی که به دنبال افزایش اقبال و توفیقات در زندگی خود است توصیه شده است که مروارید همراه خود داشته باشد. همچنین سنگ تراپ ها بر این عقیده اند که همراه داشتن مروارید برای متولدین خرداد باعث می شود که قدرت اراده در آن ها افزایش یافته و بر میزان صبر و تحمل آن ها نیز افزوده گردد. افزایش سطح امید و نشاط در زندگی و همین طور طول عمر برای یک خرداد ماهی از دیگر خواص سنگ مروارید به شمار می آید.

سنگ مروارید

-زمرد و یک متولد خرداد:

زمرد یکی دیگر از ارزشمندترین سنگ هایی است که برای افرادی که در ماه خرداد به دنیا آمده اند دارای خواص بیشماری است. سنگ زمرد یک کانی ارزشمند است که از سیلیکات آلومینیوم و برلیوم در سنگ ها و کانی های پگماتیت به وجود می آید. سنگ زمرد غالبا به رنگ سبز دیده می شود و برای افرادی که آن را همراه خود دارند به ویژه کسانی که در ماه خرداد متولد شده اند دارای خاصیت های منحصر به فردی است. از جمله خواص سنگ گران بهای زمرد کسب پیروزی و برتری در رقابت ها، بالا بردن اطمینان و اعتماد به نفس به ویژه در سخنرانی ها و قدرت بیان، بالا بردن حافظه و یادگیری و همین طور بهبود تمرکز، بر قراری تعادل روحی و جسمی در افراد متولد خرداد و به ویژه ایجاد تعادل در چاکراها و … به شمار می آید. از سنگ زمرد در ساخت جواهرات سنگی استفاده می شود.

زمرد

-یاقوت سفید و افراد متولد خرداد:

یکی دیگر از مهمترین و تاثیرگذارترین سنگ های قیمتی و جواهر گونه که برای افراد متولد در ماه خرداد بسیار حائز اهمیت می باشد، سنگ یاقوت سفید است. به گفته ی سنگ شناسان، یاقوت سفید دارای استعداد درمانگری برای کسانی است که از انواع ناراحتی های معدوی رنج می برند. این سنگ معدنی با وجود املاح و عناصر معدنی خاص که در ترکیبات خود دارد می تواند به نوعی برای بیماران صرع، تشنجی و همین طور افراد خرداد ماهی که از میگرن در عذابند مفید و پرخاصیت باشد. از طرف دیگر سنگ درمانگرها بر این اعتقادند که به کمک یاقوت سفید می توان بر ناباروری غلبه کرد.

یاقوت سفید

-مون استون و خرداد ماهی:

اصطلاحا سنگ زیبای مون استون را حجر القمر می نامند. این سنگ از شنگ های زیبایی است که از آن برای ساخت انواع جواهرات استفاده می کنند. مون استون یا سنگ ماه را سنگ آرزوها نیز شهرت داده اند. کانی مون استون جزو خانواده ی بزرگ سنگ های فلدسپار به شمار می آید و در چیزی حدود شصت درصد لایه ی پوسته ی زمین موجود می باشد.

در صورتی که شما یک خرداد ماهی هستید که تعدال ترشحات هورمونی در بدنتان به هم ریخته است پیشنهاد می کنیم از سنگ مون ساتون برای بهبود عملکرد هورمون ها و غدد درون ریز بدنتان استفاده کنید. از دیگر خواص سنگ زیبای مون استون ترمیم و بازسازی پوست های آسیب دیده، بهبود عملکرد معده و کمک به هضم غذا در افرادی که دارای مشکلات معده و ورم معده می باشند، بهبود عملکرد پانکراس و کبد و همین طور برقراری تعادل در بین چاکراهای بدن است که برای افرادی که در ماه خرداد به دنیا آمده اند بسیار توصیه می شود.

مون استون

-خرداد ماهی ها و سنگ الکساندریت:

کانی الکساندریت با سختی هشت و نیم از عنصر معدنی کریسوبریل ساخته شده است که جزو سنگ های ارزشمند جواهر گونه شمرده می شود و و از سنگهای نایاب و کمیاب کره ی زمین به شمار می آید. سنگ الکساندریت برای همه ی افراد به خصوص کسانی که در ماه بهاری خرداد به دنیا آمده اند دارای ارزش ها و ویژگی های خاصی است که از آن جمله می توان به نمونه هایی همچون تقویت ابتکار عمل و خلاقیت در افرادی که برای کارشان به این نیرو احتیاج دارند، بالا بردن سطح سیستم ایمنی و دفاعی بدن و همچنین افزایش نیرو و توان جسمی در افراد متولد خرداد ماه، کمک به رفع استرس و اضطراب ناشی از محیط کار و افراد مسموم، تسکین دردها و بیماری هایی که دارای دردهای جسمانی هستند و همین طور بهبود اوضاع خواب در افرادی که سیستم خواب و استراحت بهم خورده ای دارند اشاره داشت. از طرف دیگر سنگ کانی گونه ی الکساندریت با رنگ صورتی و درخشش خارق العاده ای که دارد به عنوان یک جواهر گرانقیمت به زنان خرداد ماهی که از اعتماد به نفس و رحیه ی ضعیفی برخوردارند اعتماد به نفس ویژه ای می بخشد .

سنگ الکساندریت

-چشم ببر و یک متولد خرداد ماه:

یکی از ارزشمندترین و پرخاصیت ترین سنگ هایی که برای افراد متولد خرداد ماه بسیار باارزش می باشد ، سنگ چشم ببر است. خواص سنگ چشم ببر بسیار زیاد است بخصوص برای خرداد ماهی ها. در صورتی که بین چاکرای دوم و سوم بدن یک خرداد ماهی برهم خوردگی تعادل به وجود آمده باشد، یک سنگ تراپیست به او توصیه می کند که سنگ چشم ببر را همراه خود داشته باشد. همچنین از سنگ چشم ببر برای بهبود اختلالات بینایی، پاکسازی بدن و دفع سموم نشسته بر اعضای داخلی بدن نظیر کبد و کلیه ها، بالا بردن سطح میل جنسی در افرادی که دچار ضعف جنسی شده اند، افزایش قدرت باروری، کاهش استرس و نارحتی های روحی و اضطراب در افراد خرداد ماهی و همین طور برای  بهبود کارآیی کبد و پاکسازی آن می توان بهره برد. بعلاوه سنگ چشم ببر دارای خواص ویژه ی آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده است که به کمک آن می توان به دفع میکروب ها و بیماری هایی که بر اثر قارچ ها و باکتری ها در بدن فرد به وجود آمده اند کمک کرد.

چشم ببر

-سنگ سیترین برای خرداد ماهی ها:

سیترین ، یکی دیگر از ارزشمندترین و زیباترین سنگ هایی است که برای متولد خرداد ماه می تواند سرشار از خواص گوناگون نظیر بالا بردن هوشیاری و افزایش عملکرد مغز به خصوص در افرادی که دچار افت کارآیی مغز شده اند می باشد. همچنین در خرداد ماهی هایی که از خستگی مفرط رنج می برند و به دنبال چیزی برای افزایش سطح انرژی خود هستند، استفاده از سنگ سیترین پیشنهاد می شود.

سیترین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *