مقالات

سنگ ماه تولد اردیبهشت

سنگ ها در طبیعت سرشار از انرژی های خدادای هستند که این انرژی ناشی از مواد طبیعی سازنده و تشکیل دهنده ی ساختار آن ها می باشد. عناصر طبیعی معدنی تشکیل دهنده ی ساختار یک سنگ از اتم های تشکیل دهنده ی عناصر تشکیل شده که همین اتم ها از خود امواج و انرژی های خاصی را ساطع می کنند و باعث می شود تا خواص گوناگونی برای بدن و محیط اطراف ایجاد نماید. سنگ تراپی رشته ای است که طی آن افراد متخصص در حوزه ی سنگ و انرژی های کیهانی می توانند نسبت و روابط خاصی را بین سنگ ها، ماه و برج های فلکی و همین طور افراد متولد این برج های فلکی پیدا کنند و از آن برای بهبود شرایط بدنی و ارتقای سلامت جسم و روح فرد بهره ببرند. برای ماه اردیبهشت انواعی از سنگ ها شناسایی شده است که زمرد شاخص ترین سنگ های ماه تولد اردیبهشت محسوب می شود.

اردیبهشت ماهی چه ویژگی هایی دارند؟

هوش، جاه طلبی، امانت داری، راستگویی و همین طور لجبازی از مهمترین شاخصه های اخلاقی یک فرد متولد برج فلکی اریبهشت می باشد. همچنین افراد متولد این ماه نیازی به روابط عاطفی شدید و عاشقانه حس نمی کنند و خود را مستقل از روابط دراماتیک می دانند و جالب این که به این خصیصه ی خود نیز به شدت افتخار می کنند. در طالع شناسی برج فلکی اردیبهشت را به عنوان کودک شیرخوار طبیعت می دانند و خاک را به عنوان ماده و عنصر وجودی افراد متولد این ماه می شناسند. گاو، سمبلی برای متولدین این ماه است و مهمتر از همه این که برای افرادی که در این ماه به دنیا می آیند، مس را به عنوان فلز وجودی آن ها معرفی می کنند.

زمرد

اغلب افرادی که در این ماه به دنیا آمده اند از رنگ آبی به عنوان رنگ مورد علاقه ی خود یاد می کنند. اردیبهشتی ها از نظر اخلاقی تقریبا دارای نوعی ثبات اخلاقی هستند و این می تواند هم خوب باشد و هم بد. خوش یمن ترین رنگی که برای متولدین این ماه شناخته شده است صورتی است و اغلب افراد این ماه دوست دارند در ترکیب رنگ های خود به نوعی ز صورتی نیز استفاده کرده باشند و این به آن ها شانسی دوباره می بخشد. علاقه ی شدید به حس مالکیت و تعصب نسبت به اموال و دارایی ها بخشی از ویژگی های اخلاقی این دسته از افراد می باشد. هر چند که بر همین اساس حسادت نیز به آنان اضافه می شود.

انواع سنگ های ماه تولد اردیبهشتی ها

برای متولدین برج فلکی اردیبهشت، سنگ های متنوعی شناسایی شده است که شامل زمرد، گارنت، یاقوت کبود، کوارتز صورتی، کهربا، آونتورین، مالاکیت، مرجان و فیروزه می باشند.

خواص سنگ های ماه تولد اردیبهشتی ها

زمرد و یک متولد اردیبهشتی

زمرد از مهمترین سنگ هایی است که برای متولدین ماه اردیبهشت شناخته شده و دارای خواص درمانگری قوی برای اینان می باشد. ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده ی ساختار زمرد شامل برلیوم، سیلیکات، و آلومینیوم است که هر یک دارای خواص مجزایی برای بدن اسنان می باشند. در فارسی اصیل ایرانی به زمرد، دوبال می گفته اند. در احادیث بسیاری از سنگ زمرد برای غلبه بر فقر و کسب پیروزی و بهروزی و ثروت یاد شده است. همچنین بسیاری از سنگ شناسان بر این عقیده اند که از زمرد برای تقویت قلب و بهبود عملکرد گردش خون و عروق می توان استفاده کرد.

یکی از مهمترین خواص سنگ زمرد برای متولدین اردیبهشت، بهبود دید و رفع اختلالات بینایی است که بر اثر خواصی است که در نور سبز آن نهفته است. همچنین از این سنگ برای کاهش علائم صرع و تشنج های عصبی بهره می برند. از دیگر مهمترین خواص موجود در سنگ زمرد برای متولدین ماه اردیبهشت خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی آن است که باعث می شود از آن به عنوان پادزهر و کشنده ی باکتری های معده استفاده کنند. از این سنگ در ساخت جواهرات سنگی گران بها از قبیل گردنبند سنگی، دستبند سنگی زنانه و… استفاده می شود.

سنگ زمرد

گارنت و متولد ماه اردیبهشت

یکی دیگر از سنگ های مخصوص اردیبهشتی ها گارنت است که آن را به نام سنگ سیلان می شناسند. برای سنگ نیمه قیمتی و پر طرفدار گارنت خواص بسیار زیادی شمرده شده است که از آن میان آن ها می توان به مواردی نظیر بهبود کارآیی غده تیروئید و همین طور طحال اشاره داشت. همچنین باید این را افزود که سنگ گارنت استرس را از فرد اردیبهشتی دفع می کند و مانع از رسیدن اضطراب و اندوه به او می وشد. در محیط هایی که استرس و امواج منفی استرس زای زیادی در آن وجود دانرد به راحتی و به کمک سنگ گارنت می توان از خود محافظت به عمل آورد.

گارنت یا لعل از سنگ ها وی کان دگرگونی است که سیلیکات بنیان ساختار آن را شکل می دهد. گارنت به راحتی ذوب نمی شود. همچنین حل شدن سنگ گارنت در اسیدها به سختی صورت می گیرد. برای افراد اردیبهشتی که از اختلالات عصبی یا عاطفی رنج می برند استفاده از سنگ گارنت توصیه می شود.

سنگ گارنت

کوارتز صورتی و اردیبهشتی ها

یکی از معروف ترین سنگ های مخصوص اردیبهشتی ها کوارتز صورتی است که به رز کوارتز نیز معروف است. این سنگ از نوع کانی های کریستالی ماکرو است که به علت وجود ماده ی معدنی بوروسیلیکات رنگی شبیه صورتی پیدا کرده است. یک متولد اردیبهشتی می تواند با استفاده از سنگ کوارتز صورتی به باز شدن چاکرای قلب خود کمک کند. از این سنگ برای ترمیم قلب های شکسته و اندوه های عاطفی استفاده می کنند. همچنین با کمک سنگ کوارتز صورتی می توان بر حالات روحی و عاطفی آسیب زننده غلبه کرد و به نوعی ثبات عاطفی و عشقی در دورن خود رسید. افراد اردیبهشتی که می خواهند بر دیگران تاثیرات عاطفی مثبتی بگذارند می توانند از سنگ رز کوارتز و خواص آن بهره ببرند.

سنگ رز کوارتز

فیروزه و متولد اردیبهشت

یکی از با اهمیت ترین سنگ های ماه تولد اردیبهشتی ها سنگ ارزشمند و پرخاصیت فیروزه است که دارای خواص گوناگونی برای همه به ویژه افراد متولد اردیبهشت می باشد. یک اردیبهشتی می تواند از سنگ فیروزه برای دفع انرژی های منفی اطراف خود استفاده کند. سنگ فیروزه در بازتاب امواج منفی اثری شگفت انگیز دارد. به علاوه از سنگ فیروزه برای جذب انرژی های مثبت کائنات جهت برآورده شدن حاجات و آرزوها می توان استفاده کرد. در احادیث بسیاری بر استفاده از سنگ فیروزه تاکید شده است.

یک فرد متولد اردیبهشت به خصوص می تواند از سنگ فیروزه بهره هایی برای دفع چشم زخم، تقویت ریه ها و تنفس، بهبود سیستم قلب و عروق، بهبود عملکرد معده رفع ناراحتی های آن، رفع استرس و اضطراب ناشی از سموم موجود در هوا و محیط اطراف و همین طور محافظت از خود در برابر انرژی های منفی آسیب زننده استفاده کند. اگر تمایل دارید در رابطه با خواص سنگ فیروزه اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما مقاله سنگ فیروزه و خواص آن را مطالعه نمایید.

سنگ فیروزه

مالاکیت و یک اردیبهشتی

کانی سبز رنگ مالاکیت از هیدروکسید کربنات مس تشکیل شده است که در گذشته های دور از آن برای استخراج مس نیز استفاده می شده است. امروزه با گسترش اکتشاف معادن مس، مالاکیت دیگر جنبه ی جواهر گونه یافته است که باقیمتی گران به فروش می رسد. مالاکیت به علت وجود مس و دیگر املاحی که در درون خود دارد دارای خواص تسکین بخشی به خصوص برای دوران قاعدگی و همین طور لحظات زایمان و کاهش درد در آن زمان می باشد. مالاکیت دارای خواص آنتی باکتریالی قوی است که از آن برای پاکسازی چاکراها و دفع سموم از اندام های داخلی بدن بهره می برند. تنظیم ترشحات غدد هیپوفیز و صنوبری یکی دیگر از فایده های استفاده از سنگ مالاکیت برای متولدین ماه اردیبهشت شمرده می شود.

مالاکیت

کهربا سنگ اردیبهشتی ها

یکی دیگر از سنگ های مخصوص افرادی که در اردیبهشت ماه به دنیا می آیند، کهربا است که سنگ شناسان برای آن خواص بسیار زیادی نام برده اند. از جمله مهمترین خواصی که می توان برای افراد اردیبهشتی استفاده کننده از سنگ کهربا نام برد درمان سرفه و سیاه سرفه، بهبود بیماری های آسم و همچنین برونشیت و پاکسازی ریه ها، ترمیم زخم ها و دفع باکتری ها و میکروب ها از زخم ها، برطرف کردن مشکلات مربوط به ستون مهره ها، بهبود صفرا و رفع عفونت های داخلی بدن، بهبود مشکلات پوستی و رفع خارش های بثورات جلدی و در نهایت قوی تر شدن عضله های بدن می باشند. کهربا در واقع نوعی صمغ فسیل شده ی درختان است که به رنگ زرد بوده و و از آن به نام عنبر نیز یاد می کنند.

کهربا

یاقوت کبود و متولد اردیبهشت

یکی از گرانبهاترین سنگ های جواهرگونه و با ارزش، یاقوت کبود است که ساختار آن شامل اکسید آلومینیوم به صورت پایه بوده و از عناصر دیگری نظیر آهن، وانادیوم، کروم، تیتانیوم و… تشکیل شده است. از گذشته های دور تا به امروز از یاقوت کبود برای درمان بیماری های عصبی همچون میگرن، صرع، تشنج، سردرد، سرگیجه و… استفاده می کرده اند. همین طور باید این را هم افزود که برای یک فرد متولد اردیبهشت که از التهابات سینوسی رنج می برد یاقوت کبود به عنوان یک درمانگر قابل استفاده می باشد.

یاقوت کبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *