مقالات

سنگ ماه تولد تیر

سنگ ماه تولد تیر

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در خانواده و یا دور و بر خود با افراد متولد ماه تیر مراوده دارید بهتر است الان دست از هر کاری بکشید و با مطالعه ی این نوشتار سطح آشنایی خود را با خصوصیات اخلاقی این تیرماهی منحصر به فرد بالاتر ببرید. افراد متولد تیر ماه غالبا برون گرا و هیجان طلب هستند. این دسته از افراد به خانواده و جمع های خانوادگی و دورهمی های دوستانه اهمیت زائدالوصفی می دهند. افراد متولد تیرماه خیلی خیلی حساس و گاهی بسیار بسیار زیاد زودرنج و عصبی هستند و حتما باید در ارتباط با آن ها با ملاحظه باشید. گاهی پیش می آید که یک متولد تیرماه را منزوی و گوشه گیر پیدا می کنید. اینجور مواقع بهتر است کاری به کار او نداشته باشید. چون او تا خودش نخواهد از پیله ای که به دور خودش تنیده است بیرون نمی آید. پس بیخود خودتان را خسته ی او نکنید.

سنگ های ماه تولد تیرماهی ها

برای هر ماه یا برج و صورت فلکی یک سنگ مخصوص یا چند سنگ  وجود دارد که انرژی های موجود در آن ها بر روی هاله ها و اعضا و جوارح افراد متولد آن برج اثر می گذارد. آگاهی از سنگ های مخصوص هر ماه یا برج فلکی می تواند در پیشبرد اهداف و موفقیت های فرد متولد آن ماه تاثیرات شگرفی داشته باشد. برای افراد متولد تیر ماه نیز انواعی از سنگ های پرانرژی و خاص شناسایی شده اند که هر کدام از آن ها تاثیرات خاص خودشان را روی این دسته از افراد می گذارند.

سنگ ماه تولد تیر

مهم است که سنگ های ماه تولد تیر را به خوبی بشناسید و بر طبق مشاوره هایی که از سنگ تراپ ها و مشاوران سنگ شناس می گیرید سنگ خاص این ماه را برای خودتان اگر متولد تیرماه هستید و یا فرد متولد تیرماهی انتخاب نمایید. یاقوت سرخ اصلی ترین سنگ برج فلکی تیر به شمار می آید. به جز یاقوت سرخ، برای متولدین تیرماه سنگ های دیگری نیز مشخص شده است. زمرد، اونیکس، مالاکیت، مروارید، کارنلین و… نمونه هایی از دیگر انواع سنگ هایی هستند که خاص افراد به دنیا آمده در برج فلکی تیر می باشند.

-یاقوت سرخ و ویژگی های آن:

یاقوت سرخ از سنگ های گرانبها و با ارزشی است که از نظر سنگ شناسان، خاص ترین سنگ پرانرژی برای افرادی است که در ماه گرم تیر به دنیا آمده اند. به یاقوت سرخ، بهرامن نیز گفته شده است. این سنگ از نوع کوراندوم است که آن را بعد سنگ الماس از سخت ترین کانی های موجود در جهان شناخته اند. کوراندوم ها را جزو کانی هایی می دانند که سنگ آذرین بوده و در ساختار خود از اکسید آلومینیوم بهره مند می باشند. مس، منگنز، آهن، تیتانیوم و … عناصری هستند که در این کانی پیدا می شوند. روبِر یا همان یاقوت سرخ تشعشع انرژی زیادی برای صاحب خود برخوردار است که باعث می شود انرژی های مثبت و موفقیت آمیزی به سوی او سرازیر بشود.

یاقوت سرخ را بیشتر در رنگ ها قرمز تیره و یا گاهی به صورت رنگ بنفش می توان پیدا کرد. این سنگ اشرافی گرانقیمت به نوعی نماد زندگی و اشرافیت تلقی می شود. از این سنگ در ساخت جواهرات سنگی استفاده می شود. همراه داشتن یاقوت سرخ برای فرد متولد تیرماه باعث ایجاد شهامت، جسارت، امید و اعتماد به نفس بسیار زیاد می شود. همچنین اگر افراد متولد تیرماه از بیماری های کلیوی، قلبی، عروقی و… رنج می برند می توانند با همراه داشتن یاقوت سرخ از شدت بیماری کاسته و تا حد بسیار زیادی باعث بهبود اوضاع جسمی خود بشوند.

یاقوت سرخ

-کارنلین (عقیق سرخ):

کارنلین یکی دیگر از انواع سنگ هایی است که از آن برای افراد متولد تیرماه می توان استفاده کرد. کارنلین را با نام عقیق سرخ نیز می شناسند. کارنلین جزو سنگ های کلسدونی است که از دیرباز تاکنون مورد توجه تمامی انسان های روی زمین بوده است. کلسدونی ها از سنگ های زیرمجموعه ی کوارتز به حساب می آیند. اگر در ماه تیر به دنیا آمده اید بهتر است بدانید با استفاده از سنگ عقیق سرخ یا همان کارنلین، تعیین اهداف برای شما راحت تر از قبل خواهد شد.

همچنین این سنگ به شما کمک می کند سطح انرژی های جسمانی و فیزیکی خود را بالاتر برده و از سلامت بهتری برخوردار شوید. بالا رفتن اعتماد به نفس، شجاعت و شهامت از دیگر ویژگی هایی است که با همراه داشتن عقیق سرخ نصیب افراد متولد تیرماه می شود. از طرف دیگر، عقیق سرخ را به نوعی سنگ و نماد قدرت برای تیرماهی ها می دانند.برای تیرماهی های کارآفرین که پروژه های تازه ای را در دست می گیرند بهترین سنگ، همین سنگ کارنلین یا عقیق سرخ است که باعث می شود هدف سنجی و موقعیت سنجی خیلی بهتری برای شغل و درآمدزایی شان داشته باشند.

کارنلین

-تیرماهی و سنگ اونیکس:

از دیگر سنگ های مخصوص برای افراد متولد ماه گرم تیر، اونیکس است. اونیکس از سنگ هایی است که پایه ی تشکیل آن سلیکات است. اونیکس را به نام باباغوری نیز می شناسند. ماداگاسکار و برزیل بیشترین معادن مربوط به سنگ اونیکس را دارا هستند . این سنگ دارای خواص بیشماری به خصوص برای افرادی است که در برج فلکی تیر به دنیا آمده اند. از میان خواص گوناگون سنگ بابا غوری یا اونیکس می توان به مواردی نظیر آرامبخشی و ضد خشم بودن آن اشاره داشت. همچنین سنگ اونیکس در افزایش سطح امید به زندگی و قدرت خودباوری در افراد نقش چشمگیری دارد. افراد متولد ماه گرم تیر می توانند از سنگ اونیکس برای افزایش شادی و تقویت قدرت شهود در خود بهره های فراوان ببرند.

سنگ اونیکس

-مون استون(سنگ ماه):

مون استون یا همان سنگ ماه یکی دیگر از معروف ترین سنگ هایی است که از ارزش بالایی برخوردار بوده و جزو سنگ های خاص برای افرادی است که در تیرماه به دنیا آمده اند.رنگ این سنگ سفید مایل به آبی است و از آن به وفور در جواهر سازی استفاده می کنند. مون استون از خانواده سنگ های فلدسپار به شمار می آید که ساختار آن متشکله از ارتوکلاز و آلبیت می باشد. برای نگهداشتن و حفظ سنگ مون استون و همراه داشتن آن توسط افراد متولد ماه تیر خاصیت های زیادی شمرده شده است.

تعادل بخشی به چاکرای ششم و همین طور ایجاد تعادل و تنظیم همه ی چاکراهای بدن از مهمترین خواص سنگ ماه محسوب می شود. از طرفی از این سنگ برای تقویت احساسات، افزایش سطح بردباری و شکیبایی در افرادی که زود به خشم می آیند ، تنظیم دوره های قاعدگی و همین طور کاهش اثرات دردهای دوران قاعدگی، بالا بردن قدرت درونی افراد متولد تیر و افزایش سطح عزت نفس در این دسته از افراد، پاکسازی و سم زدایی از بدن و … بسیار کارآمد و مفید شمرده شده است.

دستبند مون استون

-زمرد برای تیر ماهی ها:

زمرد از سنگ های بسیار قیمتی و ارزشمندی است که آن را مخصوص افرادی دانسته اند که در ماه تیر به دنیا آمده اند.تشکیل شده از برلیوم و سیلیکات آلومینیوم بوده و از کانی های پگماتیت محسوب می شود. سنگ ارزشمند و گرانبهای زمرد سبز رنگ است و و این سبزی آن به دلیل وجود عناصر وانادیوم و کروم می باشد. زمرد را در اساطیر و طب سنتی باستان به نام سنگ قلب می شناخته اند و امروزه معلوم شده است که به کمک آن می توان بر بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی فائق آمد. سنگ زمرد در تنظیم چاکراهای بدن افرادی که در برج تیر به دنیا آمده اند نقش مهمی دارد.

از این سنگ سبز رنگ می توان برای افزایش میزان آرامش و دور کردن انرژی های منفی اطرافیان استفاده کرد. زمرد نقش خاصی در اعتماد به نفس برای افرادی که از نبود این حس در دورن خود شاکی هستند، دارد. همراه داشتن سنگ زمرد در کاهش فشارخون بالا، بهبود بی خوابی های مزمن، التیام سریع تر زخم ها، تنظیم احساسات و عواطف و… تاثیرات بالقوه ای می گذارد. همچنین از این سنگ برای افزایش مهر و دوستی و قدرت عشق و اراده می توان استفاده کرد.

زمرد

-مالاکیت:

یکی دیگر از معروف ترین سنگ هایی که برای متولدین تیرماه می شناسند سنگ زیبای مالاکیت است که به رنگ سبز بوده و از آن به نام مرمر سبز نیز یاد می کنند. سنگ زیبای مالاکیت از اولین کانسارهای معدنی است که از آن در تولید مس استفاده می کرده اند و این به دلیل فرمول خاص شیمیایی آن یعنی هیدروکسید کربنات مس می باشد. مالاکیت به دلیل درصد بالای مس موجود در آن از جمله سنگ های درمانگر شناخته شده است. از این سنگ در سنگ تراپی برای درمان بیماری هایی نظیر آسم، آرتروز، سندروم قاعدگی و دردهای ناشی از آن، شکستگی ها و ترمیم استخوان ها و مفاصل و… استفاده می کنند. همچنین این سنگ در بروز احساسات و عواطف و افزایش موفقیت های اقتصادی و تجاری در افراد متولد تیرماه نقش چشمگیری ایفا می کند.

سنگ مالاکیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *