مقالات

سنگ ماه تولد مهر

سنگ اوپال

ماه مهر ، شروع برگریزان و فصل سرما است. این ماه از زیباترین ماه های سال محسوب می شود که رنگارنگی و تنوع در طبیعت را با خود به ارمغان می آورد. ماه زیبای مهر ماه برداشت ثمرات است. افرادی که در این ماه به دنیا می آیند ویژگی های متمایز با دیگران دارند. عاشقی و آرامش یکی از خصوصیات نهفته در ذات این قبیل افراد می باشد.

این قبیل افراد اهل مجادله و بحث و درگیری نیستند و تعقل از مهمترین ویژگی های اینان به شمار می آید. مهرماهی ها اهل تعادل و انعطاف هستند . ولی از انتقاد نیز چندان خوششان نمی آید. تا حد امکان سعی می کنند کار اشتباهی نکنند که انتقاد دیگران را در بر داشته باشد. برای دانستن اطلاعاتی در مورد سنگ های ماه تولد مهر تا پایان این مقاله با ناماسته همراه باشید.

سنگ های ماه تولد مهر

سنگ شناسان برای متولدین ماه مهر سنگ های معدنی خاص و گرانقیمتی را شناسایی کرده اند که هر سنگ بنا به وضعیت هاله ها و چاکراهای فرد به او تعلق می گیرد. در واقع از هر سنگی نمی توان برای درمان استفاده کرد و بهره مندی از خواص معجزه گر سنگ ها بسته به سیستم چاکراها و برج فلکی دارد که فرد در آن به دنیا آمده است.

-اوپال سنگ خاص مهرماهی ها:

مهمترین و ویژه ترین سنگی که برای یک فرد به دنیا آمده در برج فلکی مهر معرفی شده است ، سنگ زیبای اوپال است. اوپال یکی از سنگ های معدنی است که به شکل آمورفی پیدا می شود. در واقع دی اکسید سیلیکون هیدارته شده ی آمورفی همان سنگ زیبا و گرانقیمت و پرارزش اوپال به شمار می آید که با نام عین الشمس نیز شناخته شده و دارای تنوع رنگی زیبایی می باشد. اوپال را می توان در رنگ های سرخ ، آبی شیری، قهوه ای ، سبز ، خاکستری ، سفید و … پیدا کرد. از نظر سنگ شناسان سنگ اوپال دارای خواص بسیار زیادی به خصوص برای افرادی است که در ماه مهر به دنیا آمده اند.

سنگ اوپال

اوپال برای مهرماهی هایی که به بیماری های روحی نظیر افسردگی و اضطراب مبتلا هستند نقش یک سنگ درمانگر را دارد. به کمک اوپال می توان به متعادل شدن چاکراهای بدن کمک کرد. همچنین اوپال از سنگ هایی است که در تنظیم گردش خون و بهبود کم خونی نقش موثری دارد. از این سنگ می توان به عنوان گردن آویز استفاده کرد. گردن آویز اوپال نقش موثری در بهبود مشکلات عروقی و قلبی ، تنفسی و …دارد.

-متولدین ماه مهر و لاجورد:

یکی دیگر از سنگ های ویژه ی زیبا برای افرادی که در ماه زیبای مهر متولد شده اند سنگ پرارزش معدنی لاجورد می باشد. لاجورد سنگی است که نور مطلق را در بیان خود دارد و از بنیادی ترین سنگ های زمیت محسوب می شود. از خواص سنگ لاجورد برای موارد مهمی به جز جواهرسازی می توان بهره برد. همراه داشتن جواهرات حاوی سنگ لاجورد برای کسانی که در برج فلکی مهر به دنیا آمده اند دارای خواصی نظیر افزایش میزان اعتماد به نفس در فرد ، بالا رفتن سطح آرامش درونی ، تقویت عالی چاکراهای پنج و شش در فرد ، بالا بردن میزان احساس شهودی در افراد ، محافظت از فرد در برابر امواج منفی و احساسات سمی و …می باشد.

سنگ لاجورد

-خواص یاقوت کبود برای یک مهرماهی:

برای یک فرد متولد در برج فلکی مهر می توان از جواهرات سنگی یاقوت کبود به عنوان یک هدیه ی عالی استفاده کرد. سنگ معدنی خیره کننده ی یاقوت کبود از سنگ هایی است که آن را با چاکرای پیشانی ربط داده اند. چاکرای پیشانی و تاج از مهمترین چاکراهای بدن افراد است که برای تنظیم و تقویت آن می توان از سنگ یاقوت کبود استفاده کرد. برای پاکسازی روحی و در برنامه هایی مثل مدیتیشن و یوگا، به کار بردن یاقوت کبود می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

همچنین اگر فرد متولد ماه مهر دچار وضعیت هایی مثل بدخوابی و یا بی خوابی همراه با استرس شده باشد می توان از یاقوت کبود برای بهبود حال او استفاده کرد. از نظر سنگ شناسان و متخصصان طب سنگ و طب سنتی بهره مندی از یاقوت کبود می تواند در درمان رعشه ، بیماری های عصبی مثل صرع ، میگرن و … نقش چشمگیر و موثری داشته باشد.

-ماه مهر و زبرجد:

برای افرادی که در ماه مهر به دنیا آمده اند یکی از بهترین گزینه ها برای کادو دادن یک گردنبند سنگی و یا یک انگشتر زبرجد می باشد. زبرجد از سری سنگ های معدنی است که آن را به صورت بلورهای سبز سیلیکات منیزیم می شناسیم. سنگ درخشان سبزرنگ زبرجد حاوی مقادیر عظیمی از آهن است که همراه داشتن آن برای فردی که از کم خونی های مزمن نظیر آنمی رنج می برد می تواند حاوی خواص بسیار زیادی برای تنظیم گلبول های قرمز و تولید هموگلوبین و رفع کم خونی بدن داشته باشد.در طب سنتی ، سنگ زبرجد از راهکارهای درمانی موثر برای درمان بیماری های پوستی مثل اگزما ، آکنه و … شمرده می شود. همراه داشتن زبرجد بهبود عملکرد سیستم گوارش و دستگاه هاضمه ی بدن را به دنبال خواهد داشت.

-خوش اقبالی با سنگ عقیق:

سنگ عقیق

برای افرادی که به بد اقبالی خود بد گمانند سنگ عقیق می تواند دنیایی از اقبال و نیک بختی را برای آن ها به همراه داشته باشد. همراه داشتن سنگ عقیق در روایات اسلامی بسیار توصیه شده است. عقیق از مهمترین سنگ هایی است که برای افرادی که در ماه مهر به دنیا آمده اند کاربردی می باشد. همراه داشتن سنگ عقیق به عنوان یک گردن آویز ، گوشواره یا دستبند سنگی ، انگشتر و … می تواند به عملکرد بهتر کبد و معده کمک کرده و باعث کارکرد درست دستگاه گوارش بدن فرد بشود. عقیق می تواند در تقویت نیروی بینایی فرد موثر باشد.

از عقیق و همراه داشتن آن می شود برای حفظ تعادل در چاکرای گلو، قلب و تاج بهره برد. همچنین در طب سنتی توصیه شده است که همراه داشتن سنگ عقیق و نگاه کردن به آن می تواند به افزایش میزان اعتماد به نفس و عزت نفس فرد کمک کند و مانع پدیدار شدن علائم افسردگی ، استرس ، اضطراب و امواج منفی در فرد بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *